El Consell Comarcal de les Garrigues presenta la diagnosi del projecte innovador experimental

El Consell Comarcal de les Garrigues presenta el curs innovador cap a una destinació oleoturística
10 abril, 2018
El Consell Comarcal de les Garrigues presenta uns seminaris per ser més creatiu per dissenyar nous models de negoci en relació amb la cadena de valor de l’oli.
27 juny, 2018

El Consell Comarcal de les Garrigues presenta la diagnosi del projecte innovador experimental

La diagnosi de la cadena de valor de l'oli permet identificar i concretar fins a 43 oportunitats de negoci a les Garrigues i el Segrià Sec

Després de l’estudi impulsat pel Consell Comarcal de les Garrigues, en col•laboració amb el Consell Comarcal del Segrià, en el marc del projecte per generar innovació econòmica intersectorial en ambdues zones

Recentment s’han presentat els resultats de la “Diagnosi de la cadena de valor de l’oli i les seves potencialitats econòmiques de les Garrigues i el Segrià Sec”, gràcies a la qual s’han identificat i concretat fins a 43 oportunitats de negoci entorn de la cadena de valor de l’oli en un sentit ampli, introduint-hi diferents binomis de l’oli com ara oli-turisme, oli-gastronomia, oli-patrimoni, oli-sostenibilitat, oli-paisatge o oli-art, entre d’altres.

Es tracta d’un estudi impulsat pel Consell Comarcal de les Garrigues, en col·laboració amb el Consell Comarcal del Segrià, i redactat per Raiels, iniciatives que arrelen, en el marc del projecte innovador i experimental “Potenciació de la cadena de valor de l’oli per generar innovació econòmica intersectorial a les Garrigues i al Segrià Sec”, que s’està implementant al territori durant aquest 2018. Aquest projecte està subvencionat pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya en el marc del Programa de projectes innovadors i experimentals.

Aquesta diagnosi permet tenir una visió transversal de tot el sector de l’oli d’oliva a les Garrigues i al Segrià Sec, ja que se centra en una anàlisi qualitativa entorn de tota la seva cadena de valor, abraçant els 4 nivells clau: la producció, la transformació, la distribució i comercialització, i el consum de l’oli.

L’estudi ha estat possible gràcies a la participació de més de 100 agents tant de l’àmbit tècnic, com del sector de l’oli, del turisme i d’altres. S’han dut a terme fins a 86 entrevistes a agents clau del sector (en persona i telefòniques), s’ha realitzat la consulta de dades i estadístiques de referència, s’han cercat experiències i referents, i s’ha completat amb un detallat treball tècnic que ha permès identificar i concretar fins a 43 oportunitats de negoci entorn de la cadena de valor de l’oli.

 

A les presentacions dels resultats dutes a terme a Juncosa (les Garrigues) i a Llardecans (Segrià Sec) el passat 5 de juny, van assistir una seixantena de persones de perfils diversos: alcaldes/es, pagesos/es i productors/es d’oli, responsables d’allotjaments i establiments de restauració, tècnics, entre d’altres.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *